„Kviečiu pritaikyti IT įmonių darbo metodiką mokykloje ir tai daryti ne tik informatikos pamokose. Projektinis mokymas pamokoje padės mokiniams pajusti realaus darbo IT (ir ne tik!) įmonėje pulsą, ugdys vertingas darbo komandoje, komunikacijos ir efektyvios refleksijos gebėjimus, o jūs įveiklinsite juos, ugdysite gavėjimą prisiimti atsakomybę už rezultatą, ugdysite savarankiškumą ir komandinę dvasią bei, patikėkite, įvirtinsite mokinių žinias ir įgūdžius,“ – pasakoja Vilniaus technologijų ir inžinerijos mokymo centro (TECHIN) IT skyriaus vadovė, profesijos mokytoja metodininkė Justina Balsė. Pasikalbėkime apie tai plačiau.
Bendradarbiaujame su IT įmonėmis ir mokomės iš jų. Paprastai kompanijos ir dirba pagal vieną iš projektų valdymo metodikų arba kelių metodikų miksą. Kadangi darbas pagal projektų valdymo metodologiją yra programuotojų ir testuotojų kasdienybė, realius procesus taikome ir mokydami būsimus IT specialistus.
Studentai atsiliepia, kad tai – smagiausia mokymosi dalis. Projekto metu jie susiduria su techninėmis problemos, kurias, anksčiau dirbę pavieniui, turi spręsti kartu su kolegomis, taip įvirtindami ir pagilindami gautas žinias pamokų metu. Gvildenti tenka ir socialines problemas: kai kuriems dirbti komandoje – didelis iššūkis, tenka prisiimti atsakomybę už grupės darbą ir rezultatą, reflektuoti vieni kitiems apie tinkamą komunikaciją, darbų pasidalijimą ir t. t.
Taip, žinoma, nes kalbame apie bendrųjų įgūdžių lavinimą, o skaitmeninių įrankių naudojimas – palengvins ir efektyvins darbą. Visi pedagogai gali organizuoti projektinį mokymą mokiniams, taikydami Agile filosofiją ir Scrum metodologiją. Tai leistų jiems nuosekliai stebėti besimokančiųjų darbą, o pačius mokinius lavinti planavimo įgūdžius, skaidyti darbus į smulkesnes užduotis ir taip planą įvykdyti sklandžiau bei dirbti komandoje.
Bet tik iš pažiūros! Trumpai apibūdinsiu: Jira – platforma, kurioje mokiniai gali suplanuoti ir skirstyti darbus, o mokytojas tokius atveju mato progresą. Refleksijai ir darbo aptarimui pasitarnaus Retrium. Mokiniai po refleksijos priima užduoties rezultatą gerinančius sprendimus, pavyzdžiui, sutaria atviriau kalbėtis – pasisakyti neatlikus paskirtos užduoties, drąsiau prašyti grupės narių pagalbos ir t. t.
Norite išmokti projektų valdymo metodologijos bei integruoti tai į savo vedamas pamokas? Kviečiame rinktis seminarą tema „IT (ir ne tik!) projektinio mokymo metodologija”. Mokymų dalyviai gaus akredituotą kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimą. Daugiau apie seminarą – https://bit.ly/4dmpHo0, vykdoma registracija – https://bitly.cx/jDbR. Mokymai vyks surinkus grupę.